Prečo máme byť za všetko vďační?

Prečo máme byť za všetko vďační?
autor: Evelyn




Sústreď sa na to, čo je dobré a správne v tvojom živote.
Ľudia každodenne ďakujú. Učíme naše deti poprosiť a poďakovať, vieme byť vďační,  modlíme sa.
Ale rozumieme naplno sile poďakovania?
Vyslovenie slova “ďakujem” a pocit naozajstnej vďačnosti nie je to isté.
Ak niekto sarkasticky povie “ďakujem” (napríklad ak vás niekto predbehne v hustej premávke), to nie je vďačnosť. Vďačnosť nie je pocit sebaľútosti nad tým, že nevlastníme veci, vzťahy a zážitky po ktorých túžime. Poďakovať nestačí len automatickým vyslovením slov. Ak nám pri tom chýbajú naozajstné emócie, nie je to nič platné.
Faktom zostáva, že život nie je vždy férový.  Ľudia sú k sebe niekedy naozaj príšerní a vedia si ubližovať. Dennodenne cítime stratu, závisť a núdzu. Niektoré veci berieme za samozrejmé a pohoršujeme sa nad tými ktorí majú „viac“.

Spomeňme si na starú múdrosť:“Bol som smutný, že nemám topánky, kým som nestretol človeka bez nôh”

Ak chceme zmeniť svoj život a pritiahnúť to, po čom túžime, vyjadrime vďaku ozajstným a úprimným spôsobom.  Dôležitý je vnútorný pocit. Vďačnosť je čistá radosť!

Preži úprimnú a hlbokú vďačnosť! Sila vďačnosti je  hlboká.
Ak precítiš naozajstnú vďačnosť, tvoj mozog uvolní neurochemikálie, vďaka ktorým sa budeš cítiť skvele. Pozitívne pocity vedú k pozitívnym činom.
Aby si mohol precítiť úprimnú vďačnosť a nie len ozvenu svojich slov, skús nasledovné  – premysli si detailne PREČO cítiš vďaku.
Nepoďakuj sa len za prácu, ale poďakuj sa za konkrétnu vec vo svojej práci. Napríklad môžeš začať: “Som vdačný za stály príjem.”  Ale choď aj hlbšie.

 •    Znudený v práci?     “Som vdačný, že mám možnosť sa naučiť novým zručnostiam.”
 •    Pocit nedocenenia?     “Som vďačný, že som pochopil dôležitosť ocenenia zamestancov”
 •    Neznášaš kolegu?     “Som vdačný za možnosť naučiť sa trpezlivosti, súcitu a sebakontroly.”
 •    Strach zo samoty?     “Som vďačný za čas, kedy môžem sám počúvať hudbu.“

Každá situácia sa môže takto vylepšiť. Samotná situácia sa nezmení, ale tvoje vnímanie áno, a preto sa zmenia aj tvoje pocity a správanie.  Vráťme sa späť ku príkladu o práci. Pozitívnejší pohľad bude mať za výsledok automaticky väčšiu výkonnosť, väčšie pracovné nasadenie.  Vďačnosť ktorú cítiš ťa spraví LEPŠÍM v tom čo robíš a viac sebaistým v hladaní práce, ktorá ti vyhovuje.
Zdravie, vzťahy a  bohatstvo sa môžu zlepšiť pomocou vďačnosti.
Ak nevieš za čo sa máš denne poďakovať, spomeň si na drobnosti: vzduch ktorý dýchaš; voda ktorú piješ; topánky na tvojich nohách; úsmev na priateľovej tváry; krása Prírody; múdrosť, ktorú získavaš počas svojho života; spoznávanie seba samého; radosť z poobednajšieho odpočinku; šanca niekomu pomôcť… a podobne.
Len sa poobzeraj okolo seba a namiesto hľadania nedostatkov, objav  hojnosť.
Namiesto utrpenia, objav sebaistotu. Ako sa zmení tvoj život,  ak budeš cítiť hlbokú vďaku za svoj život TAKÝ AKÝ JE TERAZ ? Nesústreď sa na to, čo ti chýba a čo je zlé, zameraj sa na to  čoho máš hojne a čo je dobré. Tvoj život sa zmení neskutočným spôsobom!

Aktivácia intuície

Vedci Stanfordskej univerzity zistili, že používame len 2% zo schopností nášho mozgu. Silvova metóda je vedecky podložená, jednoduchá, praktická, ľahko osvojiteľná metóda, ktorá umožňuje, aby sme využili naše možnosti a schopnosti v prospech riešenia problémov.

Jednou z najdôležitejších nástrojov tejto metódy je relaxácia a meditácia, ktorá dokázateľne znižuje stres.

Silvova metóda nie je náboženstvo ani sekta. Ateista aj veriaci sa môže naučiť využívať potenciál svojho mozgu tak, ako sa vie každý naučiť bicyklovať sa, bez ohľadu na vierovyznanie.
Nie je to mágia, ale múdre využitie (nie fanatické a nie maloverné) doteraz málo známeho potenciálu nášho mozgu v prospech našich pozitívnych cieľov.

Svetoznámy americký lekár Dr. Clancy D. McKenzie (http://www.drmckenzie.com/) tvrdí:

„ Ak niekto pocíti výsledky, ktoré vie dosiahnúť v alfa dimenzii, neskôr sa nikdy nepokúša spraviť rozhodnutia alebo riešiť problémy bez použití týchto techník.“


Každú noc, keď zaspávaš, tvoja intuícia sa prebúdza a tvoja myseľ je v čírom stave.

Frekvencia mozgových vĹn (kmitov za sekundu)

14-21 k/s a vyššie 7-14 k/s 4-7 k/s 0-4 k/s
Bdelý stav, 5 zmyslov. Vnímanie času a priestoru. Ľahký spánok, meditácia, intuícia. Žiaden limit v čase a priestore. Hĺboký spánok, meditácia.  Veľmi hĺboký spánok. Bezvedomie v  stave delta.

 
Keď spíš, tvoje mozgové vlny sa spomalia na 7 – 14 kmitov za sekundu, a neskôr až  na 4 – 7 kmitov za sekundu. V tom čase tvoja kreativita, schopnosť riešiť problémy a citlivosť sa zvyšuje.  Ale všetko sa stráca v momente keď sa prebudíš. Avšak, máš na výber aby sa tvoje cenné schopnosti nestratili. Na tento mimoriadny zdroj bezhraničného ESP potenciálu sa ľahko môžeš napojiť aj v bdelom stave, pomocou techník Silvovej metódy.

zdroj:

http://www.silvaintuitionsystem.com/sip

Intuícia

Mnohokrát používame pojem ‘šiesty zmyseľ’,  ‘predtucha’ alebo ‘inštinkt’  aby sme opísali intuíciu.
To naznačuje, že je to schopnosť dosiahnúť, spracovať a používať určitú informáciu bez použitia piatich fyzických zmysľov. Ale táto definícia je veľmi vzdialená od skutočnosti!
Ak niekto opisuje intuitívny zážitok, zvyčajne povie niečo, ako “Niečo mi to našepkalo…” alebo “Zjavilo sa mi to pred očami…”. Čo naznačuje, že informácia akoby bola  prijatá cez niektorý z piatich fyzických zmyslov.
Známy autor  knihy "Jonathan Livingstone Čajka", Richard Bach sa otvorene priznal, že Silvová Metóda mu vnukla myšlienku na napísanie jeho svetoznámej knihy.
Jedného večera, počas prechádzky počul hlas, ktorý mu našepol,  aby sa pustil do písania knihy. Richard svoju intuíciu poslúchol a kniha sa stala bestsellerom.

Čítať ďalej...

Silvova metóda

Silvová metóda zahrňuje mnoho relaxačných cvičení a mentálnych techník na zvýšenie koncentrácie, intuície a kreativity, na pomoc riešenia  problémov,  zlepšenia učenia sa a iné.

Do dnešného dňa je na svete približne 6 miliónov absolventov v 110 krajinách.  Mnoho vedeckých výskumov v uplynulých rokoch dokázalo výnimočné výsledky Silvovej metódy.

V dnešnej dobe sa stáva čoraz uznávanejším nový vedný odbor: Psychoneuroimunológia, ktorá je založená na Silvovej metóde. Na svetoznámej Harvardskej univerzite založili  Fakultu komplementárnej medicíny, kde sa vyučujú základné prvky Silvovej metódy.

V roku 2010, Mark Robert Waldman, svetoznámy vedec a autor knihy „How God Changes Your Brain“  ( Ako Boh mení tvoj mozog) povedal:


“Na základe najnovších výskumov z Harvardu  o vplyvu relaxácie, uvedomelého dýchania, a pozitívne riadenej predstavivosti, som úplne presvedčený, že mnohé techniky Silvovej metódy  stimulujú genetickú stopu mozgu, ktorá sa podiela na znížení fyzického a psychického stresu a taktiež zlepšuje funkcie immunity.”


Viac vedeckých názorov v anglickom jazyku nájdete na: http://www.silvalifesystem.com/research-and-press#research

Čítať ďalej...

Jose Silva 1914-1999

Jose Silva je zakladateľom Silvovej metódy „ The Silva Method“ a priekopníkom vo výskume  využívania schopností ľudskej mysle.
Silva zasvätil svoj život na prebudebie potenciálu ľudskej mysle. Po mnohých rokoch výskumu, prvýkrát publikoval svoje poznatky v roku 1966 v USA.
Pred  50 rokmi José Silva urobil šokujúci objav.

Ako vojenský rádiotechnik vedel, že vodiče používané v rádiách majú určitú úroveň odporu. Pri znížení odporu, prietok elektriny sa zvýšil (Ohmov zákon).

José si položil otázku: Platí rovnaké pravidlo aj pre ľudský mozog?

José má 10 detí, a chcel im pomôcť pri učení.
Pomocou relaxácie, mentálneho programovanie a meditačných techník Jose začal pracovať so svojimi deťmi, v snahe pomôcť im.
Nakoľko bol šikovným inžinierom zostrojil elektroencefalograf, a zistil, že v polobdelom stave – pred zaspávaním a pred uspávaním (alfa hladina) - produkuje mozog najsilnešiu elektrickú aktivitu. José sa domnieval, že v tomto stave by sa jeho deti mali učiť, aby si viac pamätali a aby bolo učenie efektívnejšie. Experimentoval aj s hypnózou ale najvhodnejší sa ukázal stav relaxácie a uvolnenia sa. 

Čítať ďalej...